معرفی اجمالی چارچوب الگوی میانمدت مخار
نویسنده
چکیده مقاله:
در بیشتر کشورهای درحال توسعه، دولت برنامه میان مدت 3 تا 5 ساله تهیه میکند که در آن اولویتهای استراتژیک و هدفهای اساسی تعیین میشوند. این برنامهها تقریباً همیشه مستقل از فرایند بودجهریزی سالانه تهیه میشوند و شامل فهرستی از برنامهها و فعالیتها هستند که معمولاً بهدلایل مختلف از جمله عدم پیشبینی دقیق و در برخی موارد نگاه آرمان گرایانه به برنامهها، واقعیت نمییابند. در این کشورها تا حدود زیادی نظام تصمیمگیری از عملکرد بخش عمومی جداست و به دلیل عدم کنترل مخارج، بخش عمده منابع مالی دولت به هزینههای جاری که از انعطافپذیری بالایی برخوردار نیستند اختصاص مییابد و بنابراین در این کشورها بیشتر نظام برنامهریزی است که معطوف به پروژههای سرمایهگذاری است. سیاستها نیز عموماً به تناسب مسائل جاری طرح میشوند و به ملاحظات برنامهای در بودجه توجه نمیشود. این امر به دلایل زیر باعث میشود که همواره شکافی میان این برنامهها و بودجههای سالانه وجود داشته باشد:
منابع مشابه
معرفی اجمالی معنی شناسی منطقی
در سنت مطالعه ی معنی، می توان معنی شناسی را به سه شاخه ی عمده تقسیم کرد و سه گونه معنی شناسی را از یکدیگر متمایز ساخت؛ معنی شناسی فلسفی به مثابه بخشی از مطالعه فلسفی زبان، معنی شناسی زبانی به منزله ی بخشی از زبان شناسی، و معنی شناسی منطقی در حکم بخشی از منطق ریاضی. در این میان سابقه ی مطالعه ی فلسفی معنی یا معنی شناسی فلسفی به مراتب بیش از دو مطالعه ی دیگر بوده و به آرای مندرج در مکالمات کراتیل...
متن کاملقبالا یا کابالا، معرفی اجمالی عرفان یهود
عرفان هر دینی، تعالیم باطنی و مُخّ و اساس معرفتی است که آن دین ارائه میدهد. تعالیم عرفانی دین یهود نیز تحت عنوان «قبالا یا کابالا» مطرح است که برخی این نام را به تمام سنّت عرفانی یهود اطلاق میدارند و برخی آن را به لحاظ زمانی مرحله واسط و البته اصلی عرفان یهود که میان مرحله متقدّم یعنی«مرکابا» و مرحله متأخر یعنی «حسیدیسم» شکوفا شد، به حساب میآورند. تأثیرات و تأثّرات این عرفان از عرفان اسلامی و مسی...
متن کاملمعرفی اجمالی معنی شناسی منطقی
در سنت مطالعه ی معنی، می توان معنی شناسی را به سه شاخه ی عمده تقسیم کرد و سه گونه معنی شناسی را از یکدیگر متمایز ساخت؛ معنی شناسی فلسفی به مثابه بخشی از مطالعه فلسفی زبان، معنی شناسی زبانی به منزله ی بخشی از زبان شناسی، و معنی شناسی منطقی در حکم بخشی از منطق ریاضی. در این میان سابقه ی مطالعه ی فلسفی معنی یا معنی شناسی فلسفی به مراتب بیش از دو مطالعه ی دیگر بوده و به آرای مندرج در مکالمات کراتیل...
متن کاملمنابع من
با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید
ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده{@ msg_add @}
عنوان ژورنال
دوره 10 شماره None
صفحات 117- 122
تاریخ انتشار 2010-12
با دنبال کردن یک ژورنال هنگامی که شماره جدید این ژورنال منتشر می شود به شما از طریق ایمیل اطلاع داده می شود.
کلمات کلیدی برای این مقاله ارائه نشده است
میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com
copyright © 2015-2023